Powered By Blogger

Friday, March 19, 2010

Eva - luare


Am reusit sa-mi aprind paie in cap dupa ultima postare. Ma asteptam la o asa reactie din partea prietenelor mele.......Cum de am indraznit eu sa nu trag de balanta in favoarea femeii?... ..Uite asa, foarte bine, nu pot sa fiu deacord cu ce a facut Eva. And I will never be!

De cind mama m-a facut, am primit tot felul de sfaturi din partea ei. Unele sunau cam asa: "Sa nu maninci matraguna, ca este otravitoare. Sa nu maninci orice fructe de padure care nu le cunosti pentru ca pot fi otravitoare....Sa nu, sa nu, sa nu,."....Si lista continua...Recunosc cu rusine ca in multe din acele regului am calcat alaturi. Dar ca sa ma ating de matraguna, inca nu. Si nici nu sint curioasa. Cum de mama Eva nu a inteles? Ca sa nu mai spun ca putea sa manince din toti pomii ( sa fi fost zeci de mii de soiuri), si tot nu s-ar fi saturat zece vieti de om!

Dupa cum se vede, inca sunt suparata pe Eva. Si nu stiu cind imi va trece. Poate ca dupa ce o voi intilni si vom impartasi experientele noastre de viata, voi intelege toata drama aceasta.

Continui sa sustin ca femeii i s-a dat rolul cel mai important, si anume, de ea depinde educatia care o primeste pruncul si o transmite generatiei viitoare. So, cite mame ati vazut sa faca o facultate macar, pentru simplul motiv de a-si creste progenitura cit mai frumos? Majoritatea femeilor au cel putin o slujba, daca nu doua, pentru a avea o mobila mai ceva ca vecina, papuci si poseta de firma, ochelari de soare a la Paris Hilton, cel mai nou parfum ( chiar daca miroase a patrunjel imputit),........si pot lasa lista deschisa in asa fel ca fiecare sa-si foloseasca imaginatia. E cinstit sa scoli copilul la 5:30 dimineata ca sa-l lepezi la cresa, doar pentru a te duce sa cistigi o leafa de mizerie care sa-ti ajunga cit platesti ratele la tot felul de mofturi? Ca sa nu mai spun de saracele bunici care se trezesc cu o armata de nepoti!

Cum este evaluata femeia in ziua de azi? Cit respect i se acorda? De cele mai multe ori cel pe care-l merita. De unde respect daca ea singura nu se respecta?! Ca sa prezinte interes pentru sexul opus, femeia trebuie sa fie doctorita sau macar asistenta, deoarece leafa care o primeste este foarte ademenitoare. Cine a schimbat mentalitatea barbatilor? Tot femeia, din dorinta de cistiga intrecerea dintre sutele de partide care isi expuneau zestrea la Muntele Gaina.

La virsta de 17 ani, impreuna cu sora mea, aveam in grija 8 copilasi, intre 2-5 ani. Toti aveau parinti suspusi (doctori, actori, ingineri, profesori..). De atunci am ramas marcata de felul cum erau educati acei copii! Nici unul din parinti nu aveau timp de ei. Dimineata ii aduceau adormiti, seara, cum ajungeau acasa erau pregatiti de culcare. Cei mai frumosi ani din viata a unui copil, trec pe linga, fara a fi savurati atit de parinti cit si de micutul individ. Familia nu mai este familie. Se numeste "Familia moderna!" Iar mamele nu mai sint mame, ci doar fiinte care procreeaza de dragul de a avea urmasi.....Femeia, sotia, mama, cu studii superioare, este valuata dupa slujba care o detinea. In nici un caz, dupa educatia acordata pruncului.
Acum inteleg mai bine, de ce majoritatea mamelor
in virsta spun: "Daca as mai trai odata, ........." Pentru multe din femei si daca ar avea o suta de vieti, rezultatul recoltat in progenituri ar fi tot acelasi: NUL!
Daca am deranjat pe cineva, imi cer deja scuze si cer sa fiu iertata. Este doar umila mea parere pe care nu pot sa mi-o schimb asa usor. E cert ca familia moderna sufere din ce in ce mai mult. Dar din cauza excesului de mindrie, cu diploma, titrata, nimeni nu recunoaste. Fiecare isi roade unghiile in tacere si spera ca si la celalat sa-i moara macar capra. Incercati sa deschideti o discutie de acest gen cu prietenii dumneavoastra si veti fi surprinsi de felul in care veti fi priviti si chiar ironizati. Cei care sinteti de aceeasi parere cu mine, sa fiti convisi ca va sustin.
Pentru toate femeile din lume: Nu lasati sa fiti evaluate dupa contul bancar, zestrea de la tata sau biroul care il detineti in bildingul cel mai inalt din centrul orasului! Respectati-va si veti fi respectate. Am fost creeate ca sa fim puse la loc de cinste, coroana a familiei si al barbatului. Cine accepta alta postura, nu e de mirare ca se trezeste aruncata intr-un raft, prafuita, si uitata de lume!......"Ehe, asta e soarta femeilor!" (spun cele care deja au inchinat steagul si se cred egale cu barbatii), "Trebuie sa muncim si noi, ca altfel nu ne descurcam, doar cu un salar!" Good luck cu egalitatea. Sa va gasesc pe viitor mai optimiste si dispuse de a iesi din scoica!

No comments:

Post a Comment